“ALATSKIVI KUNSTIDE KOOLI 25.SÜNNIPÄEV” (juhendaja Lii Araste, MA).
LÜHIÜLEVAADE: Madli Musta loov-praktiline lõputöö on fokusseeritud ühe kogukonna ühendamisele ning noorte kaasamisele otsustus- ja osalusprotsessidesse. Konkreetselt on autor korraldanud Alatskivi Kunstide Kooli sünnipäevanädala.
Alatskivi Kunstide Kool on väikese piirkonna jaoks olulise tähtsusega huviharidust pakkuv institutsioon, mille keerukas majandusolukord on asetanud koolipere teatavasse ebakindlusesse. Et säiliks usk ja kasvaks ind jätkata oma igapäevast tegevust, korraldas autor 2015. aasta aprillis kooli 25. sünnipäevanädala. Töö üldeesmärgiks oli muuta kunstide kooli kogukonda ühtehoidvamaks. Alaeesmärkideks oli autor seadnud vajaduse säilitada ja rõhutada kooli traditsioone, suurendada sidusust kooli erinevate osakondade vahel, muuta organisatsioon noortekesksemaks ning luua noortele enamad võimalused loovuse arendamiseks, omaalgatuseks ning ühistegevusteks.
Töö suurim väärtus seisneb eelkõige töö praktilises osas – läbimõeldud, eesmärgistatud ja hästi korraldatud sündmustejadas. Sünnipäevanädala raames toimus rida erinevaid ettevõtmisi. Näoraamatu päev, mis pakkus tegevust muusika-, kunsti- ja tantsuosakonna õpilaste ühistegevusteks, sünnipäevanädalaks valmis koolibändi The Uninvited demoplaat ning toimus kontsert. Kooli võistkond osales jüriöö jooksul, avati kooli ajalugu tutvustav fotonäitus ning nädal kulmineerus piduliku kontsert-aktusega, millest sai lisaks kooliperele osa kohalik kogukond.
Töö kirjalikus osas on autor kirjeldanud printsiipe, millest sündmuse korraldusel lähtus, keskendudes eelõige kaasamise põhimõtetele. Samuti on antud ülevaade sündmuse ettevalmistust ja läbiviimist ning reflekteeritud oma kogemust ja kajastatud kaasatud meeskondade tagasisidet.
Madli Musta loov-praktiline lõputöö kätkeb endas Viljandi Kultuuriakadeemias omandatu asist ühendust terviklikuks arusaamaks kultuurhariduse olemusest ning selle praktilisest rakendusest ühe sündmuse valguses: traditsioonide hoid on ühendatud kogukonda kaasava uuendusliku lähenemisega. Iga tegevus on eesmärgistatud, kandes endas osakest tervikust. Madli Musta töö olemuslik väärtus seisneb inimlikkuses ja lihtsuses – organisatsiooni ja kogukonna tegelikkuse arvestamises ja noortekesksuses.
Lii Araste
kogukonnatöö lektor
TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia
LÄBITUD ÕPPEKAVA: huvijuht-loovtegevuse õpetaja õppekava.
SUMMARY: ALATSKIVI ART SCHOOL 25TH BIRTHDAY: CREATIVE PRACTICAL FINAL THESIS
Current creative practical final thesis is about preparing and conducting regionally important event: 25th birthday of Alatskivi Art School. One part of the thesis was elaboration and fulfillment of the youth project “Uninvited to the studio”.
The event which I describe in this work is 25th birthday of Alatskivi Art School. Different actions took place since 21st of April until 26th of April. The main goal of the birthday week was to create opportunities to make school community more unified with involving the students, teachers, alumnus and other people connected with school in the process.
Five different events was organized during the birthday week:
- on the Facebook day was possible to get birthday themed face paintings,
- Alatskivi Art School boy-band The Uninvited performed their first original single,
- pupils of the art school took part in the relay race of jüriöö,
- the photo- exhibition ”25, so…” was opened,
- we celebrated the 25th birthday with concert-ceremony.
During the birthday week approximately 150 people took part of these events. Organizing of the events was shared between different target groups, so there was no particular group. Organizing involved many students of the art school, teachers, alumnus, parents and also other active members of community. My role was to lead and support the teamwork.