Maris Makurin

“PORTFOOLIO KUNSTI HINDAMISE VAHENDINA PÕHIKOOLI III KOOLIASTME KUNSTIÕPETAJATE KOGEMUSTE PÕHJAL”. (Piret Viirpalu)

LÜHIÜLEVAADE: Portfooliot peetakse õpilast kaasavaks õppimis- ning hindamisvahendiks. Samas on vähe teavet selle kohta, kas ja kuidas kasutavad oma tundides portfooliot põhikooli kunstiõpetajad. Sellest tulenevalt oli magistritöö eesmärk selgitada välja põhikooli III kooliastme kunstiõpetajate kogemused portfoolio kasutamisel ning rakendamisel kunsti hindamise vahendina. Kunstiõpetajate kogemuste uurimiseks kasutati kvalitatiivset uurimismeetodit. Andmed koguti poolstruktureeritud intervjuudega ning veebipõhise ankeetküsitlusega. Uuringust selgus, et kunstiõpetajad mõistsid portfooliot kui kogumit õpilase koostatud ja kogutud töödest, mis annab ülevaate õpilase arengust. Portfooliot kasutati pigem kujundava hindamise vahendina õpilase ainealase hetkeseisu ja arengu kohta informatsiooni kogumiseks, analüüsimiseks ning õppetöö tagasisidestamiseks. Vastustest ilmnes, et õpilaste kaasamine portfoolio mõtestamisse (eneseanalüüs, enesehindamine) oli õpetajate jaoks ebakindel teema. Uuringus järeldus, et portfooliote edukaks rakendamiseks kunstiõppes vajaksid kunstiõpetajad portfooliote kohta rohkem informatsiooni, tugimaterjale ning edulugusid.

Maris Makurin

Lõputöö autor

TÜ Viljandi kultuuriakadeemia

LÄBITUD ÕPPEKAVA: Kunstide ja tehnoloogi õpetaja MA/ Kunstiõpetaja, Nutikate tehnoloogiate õpetaja

ESTER DSpace

SUMMARY: Portfolio is considered to be a student-engaging learning and assessment instrument. However, the research on whether and how art teachers use portfolios in art classes is insufficient. The aim of master`s thesis was to find out III school stage art teachers´ experiences in using portfolio and portfolio assessment in arts. A qualitative research method was employed. The data was collected by semi-structured interviews with five art teachers and an online survey among 10 art teachers. The results showed that art teachers understood portfolio as a collection of student´s artwork that demonstrates one´s growth and development. Portfolios were mostly used as a formative assessment tool to collect and analyze information about student’s development and to give feedback on the artwork. The results refer that teachers are uncertain about engaging students in self-analysis and self-assessment based on the portfolio. The research concluded that art teachers would need more information, instructions and positive examples about using portfolio and portfolio assessment in arts.