Shion Yokoo-Ruttas

“VANEMATE TOETAMISE VÕIMALUSTEST TANTSUÕPETAJANA” (Raido Mägi)

LÜHIÜLEVAADE: Minu teekond tantsuõpetajaks sai alguse tantsukoolist mu kodumaal Jaapanis, jätkus õpingutega Prantsusmaal ja jõudis lõputööni Viljandi kultuuriakadeemia tantsukunsti erialal. Oma pedagoogilise lõputöö teemaks võtsin uurida, kuidas on tantsuõpetaja taustale tugines võimalik toetada vanemaid ja millised konfliktid võivad sealjuures tekkida. Töö põhilised empiirilised tulemused sain õpetades ja juhendades oma pensionärist isa end kehaliselt liigutama, leevendamaks tema liigeste haigusest tingitud vaevuseid ja innustamaks teda tegema vastavaid harjutusi. Oma praktikast ja sarnaste kogemustega inimeste küsitluste põhjal sain välja tuua kahte tüüpi konfliktide ilmnemise antud juhul õppijateks olevate vanemate ja neid õpetavate laste vahel: ühed on seotud nende rollide mitmekihilisusega, teised võimusuhete pöördumisega. Osutub, et täiskasvanute õpetamisel end hästi tõestanud Knowlesi andragoogikamudelit ei saa antud spetsiifilisel juhul täiel määral aluseks võtta. Oma lõputööga tahtsin pöörata tähelepanu vananevates ühiskondades (sh. Jaapan, Eesti) veel ühele meie võimalusele – olla tantsuõpetajana oma kodus lähedastele toeks.

Shion Yokoo-Ruttas

Lõputöö autor

TÜ Viljandi kultuuriakadeemia

LÄBITUD ÕPPEKAVA: Tantsukunst

ESTER DSpace

SUMMARY: My path to obtaining a dance teacher’s profession started in a ballet studio in my home country, Japan, continued also in France; and reached out to Viljandi Culture Academy. The thesis studies the possible ways to support one’s own parents in forms of teaching based on a dance teacher’s background and its possible conflicts. The empirical results were obtained through the process of instructing my father with rheumatoid arthritis to do appropriate exercises. Together with three interviews with those who have the parent teaching experience, I suggest that two kinds of conflicts may appear between parents as learners and children as supporters/teachers when teaching parents: ones regarding multi-layered roles and the others in connection with power balance. With consideration of particularities, Knowles’ andragogy model is applicable. Supporting one’s own family is a dance teacher’s possibility and opportunity, especially in ageing societies including Estonia and Japan.