Siim Reispass

“VALGUSKUJUNDUS LAVASTUSELE “SA OLED TÄNA ILUSAM KUI HOMME””. (Margus Vaigur)

LÜHIÜLEVAADE: Minu loovpraktiline lõputöö on valguskujunduse loomine Lauri Lagle lavastusele „Sa oled täna ilusam kui homme”, mis on Von Krahli Teatri ja Ekspeditsiooni produktsioon ning mis esietendus 12. septembril 2020 Sakala 3 teatrimajas. Oma loovpraktilise lõputöö kirjaliku osa jagasin seitsmeks peatükiks. Alustan lavastajast kui kogu protsessi algatajast. Teises peatükis käsitlen ruumi kui suurimat mõjutajat valguse langemisnurkade valikutel; edasi vaatlen ruumi koos kujundusega ning mis võimalusi ja piiranguid see võib seada. Jõuan lavastuse endani, mis tihtipeale võib dikteerida milliste valgusülesannetega tuleb lavastuses tegeleda. Seletan lahti põhjalikult tehnika – lavastuse valguskujunduses kasutatud valguspargi. Režii peatükis tutvustan lavastuse valguskujunduse loome esmaseid märksõnu ja eesmärke ning juhatan sisse  viimase ja tuumaka peatüki, kus põhjalikult lahkan tervet lavastuse valgusrežiid. Valguspilt valguspildi haaval. Esiti kirjeldan valgusmuuteid ning analüüsin põhjalikult, mis põhjustel tuleb teha valgusmuuteid ning mis on nende eesmärgid; kuidas üksikud valgusmuuted on seotud terve lavastuse kui tervikuga ning selle režiiga.

Siim Reispass

Lõputöö autor

TÜ Viljandi kultuuriakadeemia

LÄBITUD ÕPPEKAVA: Teatrikunsti visuaaltehnoloogia

ESTER DSpace

[Best_Wordpress_Gallery id=”141″ gal_title=”Siim Reispass”]

SUMMARY: “Lighting Design for the Production “You are More Beautiful Today Than Tomorrow””

For my creative-practical final thesis, I decided to make a lighting design for the production “You are more beautiful today than tomorrow”, directed by Lauri Lagle, which was a production of Von Krahl Theater and Expedition, and premiered on September 12, 2020, at Sakala 3 Theater House. I decided to structure the written part of the final thesis according to my working method and to pay special attention to light transitions. My biggest starting point was space—space as a venue, a space that provides opportunities and takes them; a space with a stage design (which in turn can provide opportunities and also take them); how to take space into account in lighting design. I thoroughly explained the selected light fixtures, their characteristics, and the tasks they performed in the performance. The play was born at the impetus of the epidemic, looking for ways to protect their friendships and how to feel safe there. I explained how the production affects the main tasks of light. The core of the writing was the analysis of the light transitions where different parties come together to form a whole. To conclude, I dissected in detail the production of all the light cues/states and cue changes.