“METOODILISE JUHENDI LOOMINE KULTUURIPÄRANDI KÄSITLEMISEKS KÄSITÖÖ TUNNIS PROJEKTÕPPENA LÄHTUVALT NÜÜDISAEGSEST ÕPIKÄSITUSEST” (Inna Raud, Keret Altpere)
LÜHIÜLEVAADE: Töö eesmärgiks oli leevendada käsitöö õpetajate juhendmaterjalide puudust kultuuripärandi käsitlemiseks, mille rakendamine õppetöös kõnetaks tänapäeva õpilasi. Teema ajakohasusest kõneles ka nüüdisaegse õpikäsituse rakendumise nõue aastaks 2035 ning õppekavade ajakohastamine aastal 2022.
Eesmärgi saavutamiseks käsitlesin varasemaid kultuuripärandi teemalisi uuringuid ning kultuuripärandi tähtsust õpilase arengus ja käsitöö õppekavas, samuti nüüdisaegse õpikäsituse tunnuseid ühes projektõppega. Eelnevale toetudes töötasin välja nõuetele vastava metoodilise juhendi projektõppe näol, mida testisin tegevusuuringu käigus.
Õppevahendile küsisin tagasisidet nii õpilastelt kui ekspertõpetajatelt. Analüüsisin ka tegevusuuringu käigus valminud õpilaste töid ja mõttepäevikut. Neljale tagasiside allikale tuginedes viisin metoodilises juhendis sisse vajalikud parendused, tulemuseks kohe kasutatav, mitmekülgne ja detailne juhendmaterjal.
Triinu Larionov
Lõputöö autor
TÜ Viljandi kultuuriakadeemia
LÄBITUD ÕPPEKAVA: kunstide ja tehnoloogia õpetaja MA